Any Spanish Speakers Here?

¡Hola! ¿Hay habladores de español aquí? Mi español y gramatica es horrible, porque mi primer leguaje es inglés.:dancer:t5:

¿De donde estas? Mi mamá es de Panama

3 Likes

Yo hablo un poco de español :joy:

Very little and limited I notice it has more in common with French than English so that helps but still it’s completely different : )

I’m sorry if I wrote it wrong, I know only a little bit of Spanish like el burro (donkey) and la vida (life) mostly from the media.

It’s a cool language though ^^

I speak spanish, although my spelling is horrible. I leave out the accents. :blush:

Yo usualmente hablo Espanglish.

2 Likes

Yo también hablo español

Mmm, I learn Spanish in school.

For some reason I can understand what that post says :joy:

Hola, me llamo Haruka… yo hablo un poco de espanol. Un poco.

I could tell. :sweat_smile::sweat_smile::rofl::rofl::rofl:

1 Like

Currently trying to learn, doing it in college :pensive: es muy dificil!

Hablo un poco de español pero mi amiga es española, así que ella me ayuda mucho con mi español. :slight_smile:

I was gonna answer in Spanish but I realized I can’t spell lol, but yeah I speak some Spanish, but I understand a lot more than I can speak, like I can almost read books but I have trouble getting out a single sentence. :-//////

No one mentioned @NattyGomez :disappointed_relieved:

1 Like

Wow, i was waiting for this tread since forever!!

Soy de Rumania y quiero aprender muy bien el español. Pero ahora hablo un poco d’español.

But I learn it by myself :sob: and it’s pretty hard

1 Like

Hola! Me llamo Stargazer54! Estoy aprendiendo español así que no sé mucho en este momento :sweat_smile:
Hi! I’m Stargazer54! I’m learning Spanish, so I don’t know much right now :sweat_smile:

I’m taking a class right now and have been on and off with duolingo.
Estoy tomando una clase ahora mismo y he estado en y fuera con duolingo.

I’m really hoping to learn more and become fluent
Realmente espero aprender más y llegar a ser fluido

Right now I’m learning Spanish grammar, Yo, Tu, El/Ella/Ustede, Nosotros, Ellos(as) and more grammar
Ahora mismo estoy aprendiendo español de gramatica, Yo, Tue El/Ella/Ust. Nosotros, Ellos(as) y mas gramatica

I’ve been using a spanish dictionary a lot, because I still don’t know a lot of words
Uso una diccionaro de espanol mucho, porque todavía no sé muchas palabras

My favorite Spanish phrase:
Que tal?
What’s up? - it sounds much better and cooler than “What’s up”

1 Like

My mom is from Venezuela! :smile: :venezuela:

Hablo español porque ahora vivo en España :slight_smile:

I’m learning Spanish in school sooo

Hola, me llamo Haruka. Soy es mucho divertida y simpatica, pero soy un poco timida…

1 Like

La gramática española es la pesadilla de cualquier persona que hable inglés. No, ¿sabés qué? La gramática española es una pesasilla, fin :joy:. No estoy diciendo que la gramática inglesa sea fácil (hay una razón por la que me encuentro con tantas pesadillas gramaticales en esta plataforma :cold_sweat:), pero aprender español suele ser muy complicado para un hablante de inglés nativo debido al género y a los accidentes gramaticales en general. ¡Así que buena suerte! :grin:

1 Like

Someone here talks spanish? 'Cause I’m a spanish writer, and I can recommend other spanish stories! :argentina: :cuba: :ecuador: :mexico: :peru: :puerto_rico: :uruguay: :venezuela: :es: :colombia:

1 Like

omg yes, plz do! I love spanish but it is not my native language but I can understand it.

I’m learning spanish in school, so soz if it sounds robotic -

Hola! Me llamo Itarra y tengo catorce años. Me gusta la comida - mi comida favorita es helado.

Pfffffffff the basics we learn lmao also I’m sorry that there are no upside down exclamation marks or question marks - my phone doesn’t have them lol. Stupid iPhone SE such an old phone hh)

1 Like

I managed to understand a lot of the words but had to put it into a Spanish dictionary anyway!

Gracias. Tengo la professora de Espanol aculamente y cual conocer, yo puede llego un tutor de Espanol durante el verano o algo cuando tengo Espanol una y dos. Oof. Si, es problemente va a ser una pesadilla

Correct me if I’m wrong- on any of this!