Should I Open Commissions?

I’m not mad, don’t worry >.<

I’m not particularly familiar with commissions either, it’s why my prices were very basically just hour-based. I’m not sure about the typical going rates xD

2 Likes

Really? Dang :o

I would be happy with £20 for a cover like that, maybe even a little less.

2 Likes

Ahh, wonderful :3

3 Likes

:squiddance:

4 Likes

This is great news!

1 Like

this is soooo pretttyyy omgggg respectt!!! :heart:

3 Likes

Thank you!

3 Likes

Sakimichan is amazing even tho her style is nfsw now i can still learn so much from her

1 Like

This is really late but I checked out Sakimichan’s art and I’m amazed by how the lighting looks.

HOW?!?!??!

Also your art style reminds me a lot of a comic characters. I love it!

3 Likes

Sakimi is a bit of a legend tbh, I’m using her tutorials to improve a bit myself but its difficult because her style is so different to mine xD

Also thank you! Slightly late is fine by me it’s a nice bump :smiley:

2 Likes

Hahha I looked at some of her tutorials, specifically one about female anatomy. Since im not a patreon i just looked at the picture for reference and it was actually a helpful method.

I looked at some of her other posts and used it as a reference and using what I learned from that anatomy tutorial I was actually able to break down the basic structure and work from there.

it’s really helpful! I just wish she had one for faces that i could reference as well.

Also, Has anyone commissioned you? And how would that work?? Episode is giving a strong nope on anything that has episode assets so i wouldn’t know how a commission based off someone’s character would work :thinking::thinking:

1 Like

She actually has a three part tutorial on portraiture available on her gumroad website for pretty cheap even for non-patrons :wink:

So, basically, how I do this generally. I thought about that and I wouldn’t use any of episode’s assets or the art style itself, if someone has an episode character they could send me I’d use it as a model to draw them a character, or a profile picture, or maybe even a cover if they wanted it in my own style. I’ve done it a couple times and while you can tell it’s definitely based on Episode, it’s very clearly my work

3 Likes

Also, I’ve only had a couple commissions. I’m thinking of doing a ‘commissions open!’ Thread actually, with a full list of prices and stuff :smiley:

1 Like

her tutorials are amazing haha

also if you’re on photoshop she has a lot of free stuff to download, i’ll pm the brushes and a tutorial like if you’re interested

edit: you’re that really good artist i see a lot i just realized haha

2 Likes

I would appreciate that very much! :relaxed::heart::sparkles:

And thank you lol i don’t know how you see me a lot considering I havent done much lol xDD

2 Likes

I’ve opened up commissions over here now! Thanks to everyone who encouraged me to do it, i appreciate all the feedback I’ve had and I feel like I’m ready to start taking them properly :slight_smile:

@Sydney_H if you could close this or one of the other mods? Just so I’m not breaking any rules or anything >.<

Here’s the new thread with all my prices and stuff, for anyone interested! Commissions Open!

3 Likes

Closed by OP request. :smiley: